Rabu, 10 Oktober 2012

hujung minggu yang indah...bersama tersayang..

Hujung minggu yang aku bersama suami n anak yg tersayang.. fikiran aku buntu x tahu mana
nak tuju ke mana .aku pun bertanya kepada suami tercinta ( mana nk pergi ya petang ni.. bosanlah duk umah)sambil fikiran melayang-layang..entah ke mana.bila dah petang baru nk bersiap-siap utk keluar..selesai bersiap.suami n anak masuk kedlam kereta dahulu.aku lah kena kunci pintu umah..tugas biasa..selepas itu barulah aku ke kereta ..baru nk meletakkan punggung kt kerusi..tiba-tiba anak aku bersuara ( mama kita nk beli ikan ya..). ku n suami saling berpandangan.. lantak aku bersuara pulak ..(bukan semalam rahmat dh beli ikan dgn dady ke).anakku membalas "semlm tu ikan lain .. hari ni nk ikan warna hitam".layan je lah..
kami bertiga menuju ke klang meronda satu bandar raya tanpa hala tuju(tapi dlm fikiran nk gi kedai ikan.. sampai je depan kedai ikan ..hampa kedai tutup sebb hari ahad..)..selepas itu pegi ke akaurium tasik shah alam.sesampai disana kami bertiga pun masuk ke dalam kedai ..ramai sungguh pengunjung .."sampai berlaga bahu..boleh dikatakan."lihatlah semua pic sungguh menarik ini..enjoy..."



anak labi-labi..

rahmat n dady..

rahmat takut.. sebb ikan tu besar katanya..

ikan-ikan kecil..aku pun x tahu ikan apa?

x berganjak tgk ikan..

anak ikan kelisa..

ikan kelisa dewasa..

ikan apa???x tahu nk jawab.


udang...

udang berlari-lari anak..kehhhe..kehhh

udang vs ikan

ikan ni besar sangat..sebesar kanak umur 4 tahun ada
besar aku  pun ada..x percaya gi tgk sendiri

mama ni ikan hitam ya...aku gelak je..

ikan pari..


ikan belida

hamster tgh tido..


ulat untuk makanan ikan...kelisa


rasa-rasanya klu x silap ni ikan parang kot..


ikan belang

tgk janggutku menarikkan...hehehehhe

ikan leper.. pandai-pandai je aku bagi nama...hahaha

ketam batu..

udang galah..

ikan harimau...aku yg bagi nama.

rahmat tanya ikan apa ni..?
dady jawab macam2 ikan ada..hahahaha

moody..k

ikan muncung panjang dah

mcm ikan buaya kan..

jom berenang ..


ikan apa ya??

ikan-ikan..kuhhhkuhhhh

byk duit siling dlm kolam ni..berhajat ke apa ke??
kaya tauke kedai mcm ni setiap kali basuh kolam dapt duit siling..
 ok selesai sudah..kami pun dh penat ..perut dh berlagu.. apa lagi masa utk makan ..rahmat nak makan apa? nk medonolahhhh.."hahhaah ketawa aku mendengar percakapan x berapa jelas n pelat..dady rahmat tersenyum..melihat terlatah anak busuknya..ni yg kami order..beratur panjang mcm nk ambil tiket pulak..

happy meal nugget 1 set ,cheese burger ala carta , ayam goreng  spicy 1 set

makan sambil tgk dady.. ni mana?

x nk ambil gambar sebb tu main lompat..

pandang dady mcm nk marah lah...
 habis sudah makan..jom kita balik.. aku dah penat...rahmat melirik matanya pada dady.haahha
sekian...: )

2 ulasan:

Kek batik marbeles

Asalamualaikum Lama Tak bersiar Hari ini tekak teringin nak makan kek batik.anak yang sulung asyik bertanya bila nak buat kek batik s...